Hella Olbertz
Profesora visitante
Área de Lengua Española
2024
Spanish emphatic rhetorical questions with cómo
.Linguistics in Amsterdam 15(2), 55–61.
ISSN:1878-4569 PdfA splendid series of squibs: In honour of Kees Hengeveld on the occasion of his retirement from the University of Amsterdam
.Linguistics in Amsterdam 15(2) (Special issue)
ISSN:1878-4569Open Access
2023
2022
Reportativos, citativos y mirativos en el español andino ecuatoriano: un análisis discursivo-funcional
.En Susana Rodríguez Rosique y José Luis Cifuentes Honrubia (eds.), Configuración informativa y estructuración lingüística: Evidencialidad, intersubjetividad y miratividad. Madrid / Frankfurt am Main: Iberoamericana / Vervuert, pp. 153-178.
DOI BorradorAmerican Spanish dizque from a Functional Discourse Grammar perspective
.Open Linguistics 8, 721-744.
DOI PdfLos corpus del español y los estudios de sintaxis funcional
.En Giovanni Parodi, Pascual Cantos y Chad Howe (eds.), Lingüística de corpus en español / The Routledge Handbook of Spanish Corpus Linguistics. Londres y Nueva York: Routledge, pp. 150-162.
ISBN: 9780367350123 DOI Borrador2021
2020
A perda do sujeito nulo no português do Brasil: uma abordagem discursivo-funcional
.En Vânia C. Casseb-Galvão, Gian Luigo De Rosa, Kleber A. Silva y Lennie A. Pereira Bertoque (eds.), O sujeito gramatical no português brasileiro. São Paulo: Parábola, pp. 15-45.
Borrador2019
Corpus y construcciones: perspectivas hispánicas (acceso abierto)
. Anejo 79 de Verba, 2019. Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións e Intercambio Científico da USC. ISBN: 978-8-417- 59587-6 DOIReseña de Miriam Thegel en Research in Corpus Linguistics 9(2), 201-210 (2021).
Reseña de Rebeca Pasillas Mendoza en Nueva Revista de Filología Hispánica (NRFH), LXX(1), 323-331 (2022).
The role played by analogy in processes of language change: the case of English have to compared to Spanish tener que
.En Linda van Bergen, Willem Hollmann, Emma Moore y Nuria Yáñez-Bouza (eds.), Analysing English syntax. Cambridge: Cambridge University Press, pp. 253-282.
DOI