Europa [invis.xif] rexistar mapa do sitio pesquisar axuda comentario © entrada EUR-Lex Castellano Dansk Deutsch Ellinika English Francais Italiano Nederlands Portugues Suomí Svenska Lexislación comunitaria en vigor Estructura analítica Documento 389R4045 Capítulos do repertorio onde se pode encontrar este documento: [03.20.30 - FEOGA, sección «Garantia»] _________________________________________________________________ 389R4045 consolidado - 1989R4045 Lexislación consolidada - Cláusula de desresponsabilización Regulamento (CEE) nº 4045/89 do Consello, de 21 de Decembro de 1989, relativo aos controlos, polos Estados- membros, das operacións que fan parte do sistema de financiamento polo Fondo Europeu de Orientación e Garantía Agrícola, sección «Garantia», e que revoga a Directiva 77/435/CEE Xornal oficial no. L 388 de 30/12/1989 P. 0018 - 0023 Edición especial finlandesa: Capítulo 3 Fascículo 31 P. 27 Edición especial sueca...: Capítulo 3 Fascículo 31 P. 27 Alteracións posteriores: Executado por 390R1863 (XO L 170 03.07.1990 p.23) Alterado por 394R3094 (XO L 328 20.12.1994 p.1) Alterado por 394R3235 (XO L 338 28.12.1994 p.16) Texto: REGULAMENTO (CEE) Nº 4045/89 DO CONSEllO de 21 de Decembro de 1989 relativo aos controlos, polos Estados-membros, das operacións que fan parte do sistema de financiamento polo Fondo Europeu de Orientación e Garantía Agrícola, sección «Garantia», e que revoga a Directiva 77/435/CEE O CONSEllO DAS COMUNIDADES EUROPEAS, Tendo en conta o Tratado que institui a Comunidade Económica Europea e, nomeadamente, o seu artigo 43º, Tendo en conta a proposta da Comisión (1), Tendo en conta o parecer do Parlamento Europeu (2), Considerando que, nos termos do artigo 8º do Regulamento (CEE) nº 729/70 do Consello, de 21 de Abril de 1970, relativo ao financiamento da política agrícola común (3), coa última redacción que lle foi dada polo Regulamento (CEE) nº 2048/88 (4), os Estados-membros tomarán as medidas necesarias para asegurar a realidade e a regularidade das operacións financiadas polo Fondo Europeu de dade das operacións financiadas polo Fondo Europeu de Orientación e Garantía Agrícola (FEOGA), para prevenir e perseguir as irregularidades e recuperar as sumas perdidas debido a irregularidades ou a neglixencia; Considerando que o controlo dos documentos comerciais das empresas beneficiarias ou debedoras pode constituír un medio moito eficaz de controlo das operacións que fan parte do sistema de financiamento do FEOGA, sección «Garantia»; que ese controlo completa os outros controlos efectuados polos Estados-membros; que, alén dixo, o presente regulamento non afecta as disposicións nacionais en materia de controlo que sexan máis extensas que as previstas no presente regulamento; Considerando que os Estados-membros deben ser encoraxados a reforzar os controlos dos documentos comerciais das empresas beneficiarias ou debedoras que teñan efectuado en aplicación da Directiva 77/435/CEE (5); Considerando que a aplicación, polos Estados-membros, da regulamentación decorrente da Directiva 77/435/CEE permitiu verificar a necesidade de alterar o sistema existente, en función da experiencia adquirida; que é conveniente incorporar esas alteracións nun regulamento, tendo en conta o carácter das disposicións implicadas; Considerando que os documentos comerciais con base nos cais o controlo en causa é efectuado deben ser determinaquais o controlo en causa é efectuado deben ser determinados de forma a permitir un controlo completo; Considerando que é necesario que a escolla das empresas a controlar sexa efectuada tendo en conta, nomeadamente, o carácter das operacións que teñen lugar baixo a súa responsabilidade e a repartición das empresas beneficiarias ou debedoras, en función da súa importancia financeira no ámbito do sistema de financiamento do FEOGA, sección «Garantia»; Considerando que é, por outro lado, conveniente prever un número mínimo de verificacións de documentos comerciais; que tal número mínimo debe ser determinado por un método que evite diferenzas importantes entre os Estados-membros, debidas á estructura particular das súas despesas no ámbito do FEOGA, sección «Garantia»; que o citado método pode ser fixado se se tomar como referencia o número de empresas que teñan unha certa importancia no sistema de financiamento do FEOGA, sección «Garantia»; Considerando que importa definir os poderes dos axentes encarregados dos controlos ben como a obrigación de as empresas meteren á súa disposición, durante un período determinado, os documentos comerciais e fornecerlles as informacións por eles pedidas; que convén, alén dixo, informacións por eles pedidas; que convén, alén dixo, prever que os documentos comerciais poidan ser apreendidos en determinados casos; Considerando que, tendo en conta a estructura internacional do comercio agrícola e na perspectiva da realización do mercado interno, é necesario organizar a cooperación entre os Estados-membros; que é igualmente necesario que sexa estabelecido a nivel comunitario unha documentación centralizada relativa ás empresas beneficiarias ou debedoras estabelecidas en países terceiros; Considerando que, embora incumba en primeiro lugar aos Estados-membros a adopción dos respectivos programas de controlo, é necesario que eses programas sexan comunicados pola Comisión, a fin de que esta poída asumir o seu papel de supervisión e de coordenación e que eses programas sexan adoptados con base en criterios apropriados; que os controlos poden, deste modo, ser concentrados en sectores controlos poden, deste modo, ser concentrados en sectores ou en empresas en que se verifica un elevado risco de fraude; Considerando que os servizos que efectúan os controlos en aplicación do presente regulamento deben ser organizados de forma independente dos servizos que efectúan os controlos antes do pagamento; Considerando que é necesario que cada Estado-membro dispoña dun servizo específico encarregado do acompañamento da aplicación do presente regulamento e da coordenación dos controlos efectuados en aplicación do presente regulamento; que os axentes dese servizo poden efectuar os controlos das empresas en aplicación do presente regulamento; Considerando que é necesario promover o reforzo dos servizos encarregados da aplicación do presente regulamento através dunha participación da Comunidade, a título temporario e degresivo, nas despesas efectuadas polos Estados-membros coa contratación de persoal suplementar e noutras despesas efectuadas coa formación do persoal e equipamento dos servizos; Considerando que é oportuno proceder a unha estimativa do montante dos meos financeiros comunitarios necesarios á realización desa acción; que ese montante se inscribe nas perspectivas financeiras constantes do punto II do Acordo interinstitucional sobre a disciplina orzamental e a melloría do proceso orzamental (6), de 29 de Xuño de 1988; que as dotacións efectivamente dispoñíbeis serán determinadas no procedemento orzamental na observancia do referido acordo; Considerando que as informacións recollidas no ámbito dos controlos dos documentos comerciais deben estar abranxidas polo segredo profisional; Considerando que é conveniente estabelecer unha troca de informacións ao nivel comunitario, a fin de que os resultados da aplicación do presente regulamento poidan ser explorados co máximo de efeitos, ADOPTOU O PRESENTE REGULAMENTO: Artigo 1º 1. O presente regulamento di respeito ao controlo da realidade e da regularidade das operacións que fagan directa ou indirectamente parte do sistema de financiamento polo FEOGA, sección «Garantia», con base nos documentos comerciais dos beneficiarios ou debedores, a seguir denominados «empresas». 2. Para efeitos do presente regulamento, enténdese por 2. Para efeitos do presente regulamento, enténdese por «documentos comerciais» o conxunto dos libros, rexistos, notas e documentos comprovativos, a contabilidade, ben como a correspondencia relativos á actividade profisional da empresa, ben como os datos comerciais, calquer que sexa a súa forma, desde que estes documentos estean directa sexa a súa forma, desde que estes documentos estean directa ou indirectamente relacionados coas operacións previstas no nº 1. Artigo 2º 1. Os Estados-membros procederán a controlos dos documentos comerciais das empresas, tendo en conta o carácter das operacións a controlar. Os Estados-membros celarán por que a escolla das empresas a controlar permita garantir, nas mellores condicións posíbeis, a eficacia das medidas de prevención e de detección das irregularidades no ámbito do sistema de financiamento do FEOGA, sección «Garantia». A selección tomará nomeadamente en conta a importancia financeira das empresas nese dominio e outros factores de risco. 2. Os controlos referidos no nº 1 dirán respeito, durante cada período de controlo previsto no nº 4, a un número de empresas que non pode ser inferior á metade do número de empresas cuxas receitas ou encargos, ou a súa suma, no ámbito do sistema do FEOGA, sección «Garantia», teñan sido superiores a 60 000 ecús, ao abrigo do ano de calendario anterior ao do inicio do período de controlo en causa. O montante de 60 000 ecús previsto no primeiro parágrafo será substituído por un montante de 100 000 ecús relativamente ao período de controlo que se inicía en 1990 e por un montante de 90 000 ecús relativamente ao que se inicía en 1991. As empresas cuxa suma das receitas ou encargos teña sido superior a 200 000 ecús e que non teñan sido controladas, en aplicación do presente regulamento, durante o anterior período de controlo, serán obrigatoriamente controladas. As empresas cuxa suma das receitas ou encargos teña sido inferior a 10 000 ecús só poden ser controladas, en aplicación do presente regulamento, en función de criterios a indicar polos Estados-membros no seu programa anual previsto no artigo 10º ou pola Comisión, en calquer proposta de alteración dese programa que veña a ser pedida. 3. Nos casos adequados, os controlos previstos no nº 1 serán extensivos ás persoas singulares ou colectivas ás cais as empresas, na acepción do artigo 1º, están asociadas, ben como a todas as persoas singulares ou colectivas susceptíbeis de teren interese na prosecución dos obxectivos enunciados no artigo 3º 4. O período de controlo decorre entre 1 de Xullo e 30 de Xuño do ano seguinte. O controlo incidirá, polo menos, sobre o ano de calendario anterior ao período de controlo; pode abranxer un período a determinar polo Estado-membro anterior a ese ano de calendario, ben como o período compreendido entre 1 de Xaneiro do ano en que o período de controlo tivo inicio e a data do controlo efectivo dunha empresa. 5. Os controlos efectuados en aplicación do presente regulamento non prexudican os controlos efectuados nos regulamento non prexudican os controlos efectuados nos termos do artigo 6º do Regulamento (CEE) nº 283/72 (7), nin os efectuados nos termos do artigo 9º do Regulamento (CEE) nº 729/70. Artigo 3º 1. A exactidón dos principais datos submetidos a controlo será verificada, nos debidos casos, através de controlos cruzados, en número apropriado, incluíndo designadamente: - comparacións con os documentos comerciais dos fornecedores, dos clientes, dos transportadores e outros terceiros que teñan unha ligazón directa ou indirecta coas operacións efectuadas no ámbito do sistema de financiamento do FEOGA, sección «Garantia», - controlos físicos da cantidade e da natureza das existencias, e - comparacións coa contabilidade dos fluxos financeiros a montante ou a xusante das operacións efectuadas no ámbito do sistema de financiamento do FEOGA, sección «Garantia». 2. En particular, sempre que as empresas sexan obrigadas a manter unha contabilidade-materia específica, de acordo con as disposicións comunitarias ou nacionais, o controlo desa contabilidade compreenderá, nos debidos casos, a confrontación desta última cos documentos comerciais e, se for caso dixo, con as cantidades armacenadas da empresa. Artigo 4º As empresas conservarán os documentos comerciais referidos no nº 2 do artigo 1º e no artigo 3º durante polo menos trés anos a contar do final do ano da súa emisión. Os Estados-membros poden prever un período máis longo para a conservación deses documentos. Artigo 5º 1. Os responsábeis polas empresas deben asegurar que todos os documentos comerciais e as informacións complementares sexan fornecidos aos axentes encarregados do controlo e ás persoas habilitadas para ese efeito. 2. Os axentes encarregados do controlo ou as persoas habilitadas para o efeito poden mandar emitir extractos ou copias dos documentos referidos no nº 1. Artigo 6º 1. Os Estados-membros certificaranse de que os axentes encarregados dos controlos teñen o dereito de apreender ou de mandar apreender os documentos comerciais. Ese dereito será exercido na observancia das disposicións nacionais na materia e non afecta a aplicación das disposicións de proceso penal relativas á apreensión de documentos. 2. Os Estados-membros adoptarán as medidas adequadas para sancionar as persoas singulares ou colectivas que non cumpran as obrigacións previstas polo presente regulanón cumpran as obrigacións previstas polo presente regulamento. Artigo 7º 1. Os Estados-membros prestarán mutuamente a asistencia necesaria á execución dos controlos previstos nos artigos 2º e 3º nos casos en que unha empresa estea estabelecida no Estado-membro que non sexa aquel en que o depósito e/ou o pagamento do montante en cuestión teña sido feito ou debese ter sido feito. 2. Os Estados-membros comunicarán, no decurso do primeiro trimestre do ano seguinte ao do pagamento, unha lista das empresas referidas no nº 1 a cada Estado-membro en que unha empresa desa natureza estea estabelecida; esa lista incluirá todos os pormenores que permitan que o Estado-membro destinatario identifique esas empresas. Será comunicada á Comisión unha copia de cada lista. O Estado-membro onde o depósito ou o pagamento foi efectuado pode solicitar ao Estado-membro en que a empresa está estabelecida que control prioritariamente unha empresa ao abrigo do artigo 2º, especificando as razóns dese pedido. Será comunicada á Comisión unha copia de cada pedido. 3. Os Estados-membros comunicarán á Comisión, no decurso do primeiro trimestre do ano seguinte ao do decurso do primeiro trimestre do ano seguinte ao do pagamento, unha lista das empresas estabelecidas nun país terceiro relativamente ás cais o depósito e/ou o pagamento do montante en cuestión teña sido feito ou debese ter sido feito nese Estado-membro. Artigo 8º 1. As informacións recollidas no ámbito dos controlos previstos no presente regulamento están abranxidas polo segredo profisional. Non poden ser comunicadas a outras persoas alén daquelas que, polas súas funcións nos Estados-membros ou nas Instituicións da Comunidade, son chamadas a ecelas no cumprimento das súas chamadas a ecelas no cumprimento das súas funcións. 2. O presente artigo non prexudica as disposicións nacionais relativas ao procedemento xudicial. Artigo 9º 1. Antes do día 1 de Xaneiro subsequente ao período de controlo, os Estados-membros comunicarán á Comisión un informe pormenorizado sobre a aplicación do presente regulamento. 2. Ese informe debe mencionar as dificuldades eventualmente encontradas, ben como as medidas adoptadas para a súa superación e presentar, se for caso dixo, propostas de melloría. 3. Os Estados-membros e a Comisión procederán regularmente a unha troca de puntos de vista sobre a aplicación do presente regulamento. 4. A Comisión avaliará anualmente no seu informe anual sobre a administración do fondo, previsto no artigo 10º do Regulamento (CEE) nº 729/70, o progreso go 10º do Regulamento (CEE) nº 729/70, o progreso realizado. 5. A Comisión presentará, antes de 31 de Decembro de 1991, un informe sobre a aplicación do presente regulamento. No ámbito dese informe, a Comisión analisará a situación especial eventualmente resultante, para certos Estados-membros, da aplicación do presente regulamento e presentará, se necesario, propostas adequadas. Artigo 10º 1. Os Estados-membros estabelecerán o programa dos controlos que irán ser efectuados nos termos do artigo 2º no decurso do período de controlo subsequente. 2. Anualmente os Estados-membros comunicarán á Comisión, antes de 15 de Abril, o respectivo programa previsto no nº 1, especificando: - o número de empresas que serán controladas e a súa repartición por sector, tendo en conta os respectivos montantes, - os criterios que foran adoptados para a elaboración do programa. 3. Os programas estabelecidos polos Estados-membros e comunicados á Comisión serán aplicados polos Estados-membros se, nun prazo de seis semanas, a Comisión non tiver presentado observacións. 4. As modificacións presentadas polos Estados-membros aos programas serán rexidas polo mesmo proceso. 5. En casos excepcionais, a Comisión pode, en calquer estadio, pedir que sexa incluída unha categoría especial de empresas no programa dun ou máis Estados-membros. 6. En relación ao primeiro ano de aplicación, os programas de controlo estabelecidos polos Estados-membros serán comunicados á Comisión o máis tardar ata 1 de Maio de 1990 e aplicados se a Comisión non tiver presentado as súas observacións antes de 15 de Xuño de 1990. Artigo 11º 1. En cada Estado-membro, o máis tardar ata 1 de Xaneiro de 1991, un servizo específico será encarregado do acompañamento da aplicación do presente regulamento e, - quere da execución dos controlos previstos no presente regulamento, por axentes que dependen directamente dese servizo específico, - quere da coordenación dos controlos efectuados por axentes que dependen de outros servizos. axentes que dependen de outros servizos. Os Estados-membros poden igualmente prever que os controlos a efectuar en aplicación do presente regulamento controlos a efectuar en aplicación do presente regulamento sexan repartidos entre o servizo específico e outros servizos nacionais, desde que o primeiro asegure a respectiva coordenación. 2. O ou os servizos encarregados da aplicación do presente regulamento deben ser organizados de modo a seren independentes dos servizos ou seccións de servizos encarregados dos pagamentos e dos controlos efectuados antes destes. 3. A fin de asegurar a correcta aplicación do presente regulamento, o servizo específico referido no nº 1 deberá adoptar todas as iniciativas e as disposicións necesarias. 4. O servizo específico vixiará alén dixo: - a formación dos axentes nacionais encarregados dos controlos previstos no presente regulamento, a fin de que adquiron os coñecementos suficientes ao cumprimento das súas tarefas, - a xestión dos informes de controlo e de calquer documentación relacionada con os controlos efectuados e previstos en aplicación do presente regulamento, - a redacción e comunicación dos informes previstos no nº 1 do artigo 9º ben como dos programas previstos no artigo 10º 5. O servizo específico será investido polo Estado-membro en causa de todos os poderes necesarios ao cumprimento das tarefas referidas nos no.s 3 e 4. Ese servizo será composto por axentes cuxo número e formación serán apropriados á realización desas tarefas. 6. O presente artigo non é aplicábel cando o número mínimo de empresas a controlar por forza do nº 2 do artigo 2º sexa inferior a dez. Artigo 12º Nas condicións previstas nos artigos 13º, 14º e 15º, a Comunidade participará no financiamento das despesas suplementares efectivas realizadas polos Estados-membros e relacionadas con: - a diminuición do limiar de cálculo do número de controls a efectuar, - a mobilización de meos destinados a mellorar a calidade dos controlos. Artigo 13º 1. A Comunidade participará nas despesas efectivas realizadas polos Estados-membros con a remuneración do persoal suplementar exclusivamente destinado a partir de 1 de Xaneiro de 1990: - ao efectivo do servizo específico previsto no artigo 11º, ou - ao efectivo de outros servizos nacionais, desde que se trate de persoal exclusivamente encarregado dos controlos previstos no presente regulamento. 2. A participación financeira comunitaria farase na proporción de 50 % canto aos trés primeiros anos e de 25 % canto ao carto e quinto anos, durante un período de cinco anos a contar de 1 de Xaneiro de 1990, ata ao limite dun montante anual global de: montante anual global de: - 500 000 ecús en relación aos trés primeiros anos e 250 000 ecús en relación ao carto e quinto anos, no que di respeito á Alemaña, á España, á Franza, á Italia, aos Países Baixos e ao Reino Unido, - 250 000 ecús en relación aos trés primeiros anos e 125 000 ecús en relación ao carto e quinto anos, no que di respeito á Bélxica, á Dinamarca, á Grecia, á Irlanda e a Portugal, e - 50 000 ecús en relación aos trés primeiros anos e 25 000 ecús en relación ao carto e quinto anos, no que di respeito ao Luxemburgo. 3. Para efeitos do presente regulamento, enténdese por «remunerazao» os salarios, dedución feita dos impostos e retencións fiscais, dos axentes encarregados da aplicación do presente regulamento e as despesas de deslocación que deban efectuar para o cumprimento das súas tarefas. A participación comunitaria nas despesas de remuneración do persoal será fixada de maneira forfetaria, por Estado-membro. Artigo 14º A Comunidade participará nas despesas realizadas polos Estados-membros con a formación do persoal dos servizos encarregados da aplicación do presente regulamento, na proporción de 50 % canto aos trés primeiros anos e de 25 % canto ao carto e quinto anos, durante un período de cinco anos a contar de 1 de Xaneiro de 1990, ata ao limite dun montante anual global de: - 100 000 ecús en relación aos trés primeiros anos e 50 000 ecús en relación ao carto e quinto anos no que di respeito á Alemaña, á España, á Franza, á Italia, aos Países Baixos e ao Reino Unido, - 50 000 ecús en relación aos trés primeiros anos e 25 000 ecús en relación ao catro e quinto anos, no que di respeito á Bélxica, á Dinamarca, á Grecia, á Irlanda e a Portugal, e - 10 000 ecús en relación aos trés primeiros anos e 5 000 ecús en relación ao carto e quinto anos, no que di respeito ao Luxemburgo. Artigo 15º A Comunidade participará nas despesas efectivas realizadas polos Estados-membros con a compra de material informático e burótico necesario para os servizos encarregados da aplicación do presente regulamento, na proporción de 100 % ata ao limite dun montante de: - 100 000 ecús en relación á Alemaña, á España, á - 100 000 ecús en relación á Alemaña, á España, á Franza, á Italia, aos Países Baixos e ao Reino Unido, - 60 000 ecús en relación á Bélxica, á Dinamarca, á Grecia, á Irlanda e a Portugal, e - 20 000 ecús en relación ao Luxemburgo. Artigo 16º 1. O montante máximo das despesas comunitarias considerado necesario para a realización da acción instaurada polo presente regulamento elévase a 6,08 millóns de ecús para o primeiro ano, a 5,16 millóns de ecús para o segundo e terceiro anos e a 2,58 millóns de ecús para o carto e quinto anos. 2. A autoridade orzamental determinará o montante das dotacións dispoñíbeis para cada exercicio. Artigo 17º O montante anual representativo das despesas tomadas a cargo pola Comunidade será fixado pola Comisión, con base nas indicacións fornecidas polos Estados-membros. Artigo 18º Os montantes en ecús que figuran no presente regulamento Os montantes en ecús que figuran no presente regulamento serán convertidos en moeda nacional aplicando as taxas de cambio en vigor no primeiro día útil do ano de inicio do período de controlo e publicadas na serie C do Xornal Oficial das Comunidades Europeas. Artigo 19º As regras de execución do presente regulamento serán adoptadas, na medida do necesario, de acordo co proceso previsto no artigo 13º do Regulamento (CEE) nº 729/70. Artigo 20º Para o controlo das despesas específicas financiadas pola Comunidade ao abrigo do presente regulamento, aplícase o artigo 9º do Regulamento (CEE) nº 729/70. Artigo 21º Nos termos das disposicións lexislativas nacionais aplicábeis na materia, os axentes da Comisión teñen aceso ao conxunto dos documentos elaborados para ou na sequencia dos controlos organizados no ámbito do presente regulamento, ben como aos datos recollidos, incluíndo os memorizados en sistemas informáticos. Artigo 22º 1. A Directiva 77/435/CEE é revogada, con efeito a 1 de Xaneiro de 1990. Os controlos efectuados a partir desa data ao abrigo da citada directiva serán considerados como realizados no ámbito do presente regulamento. 2. As referencias á Directiva 77/435/CEE considéranse como sendo feitas ao presente regulamento. Artigo 23º O presente regulamento entra en vigor no terceiro día seguinte ao da súa publicación no Xornal Oficial das Comunidades Europeas. É aplicábel a partir do día 1 de Xaneiro de 1990. O presente regulamento é obrigatorio en todos os seus elementos e directamente aplicábel en todos os Estados-membros. Feito en Bruxelas, en 21 de Decembro de 1989. Polo Consello O Presidente E. CREsON (1) XO nº C 192 de 29. 7. 1989, p. 15. (2) XO nº C 291 de 20. 11. 1989, p. 105. (3) XO nº L 94 de 28. 4. 1970, p. 13. (4) XO nº L 185 de 15. 7. 1988, p. 1. (5) XO nº L 172 de 12. 7. 1977, p. 17. (6) XO nº L 185 de 15. 7. 1988, p. 33. (7) XO nº L 36 de 10. 2. 1972, p. 1. Fin do documento _________________________________________________________________ Estructura analítica Documento enviado en: 11/03/1999 topo line [rexistar] - [mapa do sitio] - [pesquisar] - [axuda] - [ comentario] - [©]